Etický kodex
Poslání:
Etický kodex Internetové poradny ROZKOŠ bez RIZIKA (dále jen R-R) vychází z Etického kodexu sociálních pracovníků České republiky a Etického kodexu internetových poraden vypracovaného a schváleného Českou asociací pracovníků linek důvěry v Liberci v roce 2005.
Dodržujeme tyto etické zásady:
Platná pravidla a podmínky
Poslání:
Zde uvádíme podmínky a pravidla, která jsou obecně platná pro vás i pro poradkyně – pracovnice Internetové poradny ROZKOŠ bez RIZIKA:
- 1Pracovnice poradny se zavazují odpovídat na dotazy do sedmi pracovních dnů ode dne přijetí dotazu. Pracovnice poradny odpovídají v českém jazyce na dotazy přijaté v českém/slovenském jazyce Provozovatel poradny R-R nemá v současné době kapacitu zodpovídat dotazy v jiných než výše uvedených jazycích.
- 2
Smlouva o poskytování služeb s tazatelem není uzavírána písemně, ale je platná za splnění následujících podmínek:
- Zájemce i jeho zakázka odpovídají veřejnému závazku poradny.
- Zájemce souhlasí s podmínkami poskytování sociální služby odborné sociální poradenství.
- Zájemce se rozhodl službu poradny využít.
- 3
Máte možnost zvolit formu odpovědi na web, email nebo web i email, případně přes osobní schránku (viz. Pravidla schránky). Pokud zvolíte formu odpovědi na web, Váš dotaz se objeví až po jeho zodpovězení. Není třeba dotaz vkládat do našeho systému znovu.
- 4Neuvádějte prosím Vaše identifikační údaje v dotazech, aby nedošlo k rozpoznání Vaší identity. Pokud si přejete zaslat odpověď na email a uvedete do příslušné kolonky při vyplňování dotazu Váš e-mail, na stránkách se nezobrazí – slouží pouze pro zaslání odpovědi na Váš dotaz.
- 5
Pokud zvolíte formu odpovědi na webové stránky Internetové poradny R-R, pracovnice mohou do Vašeho dotazu zasáhnout před jeho zveřejněním a z Vašeho dotazu odstranit identifikační údaje (jako je jméno, příjmení, místo, kde žijete apod.), aby z přečtení dotazu nebylo možné odhalit, kdo dotaz posílal. Také si vyhrazujeme právo odstranit z dotazů vulgární výrazy a informace související s potenciální trestnou činností.
- 6Dotazy se prosím snažte formulovat konkrétně a srozumitelně. Ve svých dotazech prosím neužívejte nepatřičné vulgarismy.
- 7
Poradna si vyhrazuje právo nezveřejňovat útočné, agresivní, vulgární a další dotazy, které nesouvisí se zaměřením a posláním poradny a které jsou v rozporu s etikou poradny.
- 8Poradna garantuje Vaši anonymitu a mlčenlivost v mezích platné legislativy ČR.
- 9Pracovnice poradny (poradkyně) mají odborné vzdělání a nesmí poradnu využívat k uspokojování svých obchodních, sexuálních, emocionálních, náboženských aj. potřeb či přání.
- 10Veškeré aktivity poradny vůči Vám nejsou dílem jedince – jsou výsledkem spolupráce týmu.
- 11Poradna neuchovává IP adresy ani emailové adresy, případné identifikační údaje jsou z textů dotazů odstraněny, aby nedošlo k jejich zveřejnění.
- 12Tuto poradnu provozuje ROZKOŠ bez RIZIKA, z. s., která je zároveň jejím zřizovatelem. Všechny informace o poradně a komu je poradna určena naleznete v sekci „O poradně“, kde jsou definovány cíle a poslání poradny, etický kodex a kde je uvedeno, kdo Vám odpovídá a jsou popsány možnosti pro podání stížnosti či ocenění.
Mějte prosím na paměti, že internetové poradenství nemůže nahradit osobní kontakt s pracovnicí R-R či jiným odborníkem nebo dlouhodobou psychoterapii.
Pravidla schránky
Osobní schránka je plně anonymní poradenská služba, kterou poskytuje R-R prostřednictvím internetu. V Osobní schránce můžete vidět historii komunikace s poradkyněmi.
V osobní schránce můžete konzultovat s odbornicemi Vaše otázky, obavy a problémy. Osobní schránka je určena všem, kdo chtějí využít možnosti kontaktu s poradkyněmi a zároveň se obávají o svoje soukromí a z jakéhokoli důvodu nechtějí zadávat své osobní údaje včetně emailové adresy.
Zde uvádíme podmínky a pravidla, která jsou obecně platná pro vás i pro poradkyně – pracovnice Internetové poradny ROZKOŠ bez RIZIKA, které budou odpovídat na Vaše dotazy v Osobní schránce:
- 1Pracovnice poradny se zavazují odpovídat na dotazy do sedmi pracovních dnů ode dne přijetí dotazu. Pracovnice poradny odpovídají v českém jazyce na dotazy přijaté v českém/slovenském jazyce. Provozovatel poradny R-R nemá v současné době kapacitu zodpovídat dotazy v jiných než výše uvedených jazycích.
- 2
Smlouva o poskytování služeb s tazatelem je nepsaná, uzavíraná konkludentně, a to v okamžiku, kdy jsou splněny všechny následující podmínky: Zájemkyně/zájemce i její/jeho zakázka odpovídají veřejnému závazku poradny. Zájemkyně/zájemce souhlasí s podmínkami poskytování sociální služby odborné sociální poradenství. Zájemkyně/zájemce se rozhodla/l službu poradny využít.
- 3
Neuvádějte prosím Vaše identifikační údaje v dotazech, aby nedošlo k rozpoznání Vaší identity. Pokud tyto údaje uvedete, pracovnice mohou do Vašeho dotazu zasáhnout před jeho zveřejněním v Osobní schránce a z Vašeho dotazu odstranit identifikační údaje (jako je jméno, příjmení, místo, kde žijete apod.), aby z přečtení dotazu nebylo možné odhalit, kdo dotaz posílal. Také si vyhrazujeme právo odstranit z dotazů vulgární výrazy a informace související s potenciální trestnou činností.
- 4
Doporučujeme zvolit tzv. „silné heslo“ a kombinovat malá a velká písmena s číslicemi. Minimální podmínkou je osm znaků, ve kterých je alespoň jedno číslo. Svoje přihlašovací údaje si zapamatujte, nebo uložte na bezpečné místo. Z důvodu zabezpečení schránky už nepůjdou znovu vygenerovat.
- 5Svou Osobní schránku můžete kdykoli smazat, stejně jako založit znovu. Pokud svou Osobní schránku smažete, zmizí i z našeho systému.
- 6Dotazy se prosím snažte formulovat konkrétně a srozumitelně. Ve svých dotazech prosím neužívejte nepatřičné vulgarismy.
- 7
Osobní schránka si vyhrazuje právo nereagovat na útočné, agresivní, vulgární a další dotazy, které nesouvisí se zaměřením a posláním Internetové poradny R-R a které jsou v rozporu s etikou poradny.
- 8
Osobní schránka garantuje Vaši anonymitu a mlčenlivost v mezích platné legislativy ČR.
- 9Pracovnice poradny (poradkyně), které odpovídají Vaše dotazy v Osobní schránce, mají odborné vzdělání a nesmí poradnu využívat k uspokojování svých obchodních, sexuálních, emocionálních, náboženských aj. potřeb či přání.
- 10Veškeré aktivity v Osobní schránce směrem k Vám nejsou dílem jedince – jsou výsledkem spolupráce týmu.
- 11Osobní schránka neuchovává IP adresy ani emailové adresy, případné identifikační údaje jsou z textů dotazů odstraněny, aby nedošlo k jejich zveřejnění.
- 12
Osobní schránku Internetové poradny R-R provozuje ROZKOŠ bez RIZIKA, z. s., která je zároveň jejím zřizovatelem. Všechny informace o poradně a komu je poradna určena naleznete v sekci „O poradně“, kde jsou definovány cíle a poslání poradny, etický kodex a kde je uvedeno, kdo Vám odpovídá a jsou popsány možnosti pro podání stížnosti či ocenění.
Mějte prosím na paměti, že Osobní schránka nemůže nahradit osobní kontakt s pracovnicí R-R či jiným odborníkem nebo dlouhodobou psychoterapii.
Pravidla podávání stížností
V případě, že nebudete s poradenskou službou poskytovanou prostřednictvím Internetové poradny R-R spokojeni, můžete svůj názor vyjádřit formou přání, stížnosti nebo podnětů na změnu.
Naším hlavním cílem je Vaše spokojenost s poskytovanými službami a dosažení co možná nejvyšší kvality poskytovaných služeb.
Chcete nám říct, co bychom měli zlepšit? Něco se Vám nelíbí nebo nás naopak chcete pochválit? Dejte nám o tom vědět:
Poradenské centrum R-R Praha
Poradenské centrum R-R Brno
Poradenské centrum R-R České Budějovice
Poradenské centrum R-R Ostrava
Dáme Vám vědět nejpozději do 30 dnů od podání žádosti. Pokud nebudete spokojeny s odpovědí, zeptejte se pracovnice na možnost odvolání.
Ocenění a stížnosti
„Zpětná vazba je pro nás důležitá, na jejím základě můžeme zkvalitňovat naše služby. Děkujeme Vám.“
Přes formulář na konci této stránky nám můžete zaslat svoje podněty, přání, ocenění nebo stížnosti.
Pracovnice Internetové poradny R-R podporují a vítají zpětnou vazbu od klientek/klientů internetové poradny. Zpětná vazba může mít podobu nápadů, podnětů, připomínek, stížností, ocenění, pochval, přání a jiných vyjádření ne/spokojenosti se službou.
Stížnost je zásadní vyjádření nespokojenosti s kvalitou, formou nebo průběhem poskytované služby. Ve stížnosti můžete uvést, s čím jste nespokojená/ný, co se Vám nelíbilo apod.
Ocenění je vyjádření spokojenosti s kvalitou, formou nebo průběhem poskytované služby. Můžete nám sdělit, s čím jste byl/la spokojený/ná, co bylo přínosné, co se Vám líbilo, co Vám pomohlo apod.
Připomínka je drobné upozornění k poskytovaným službám, které nemusí souviset pouze s kvalitou poskytované služby. Může se jednat například o postřehy k obsahu internetových stránek Internetové poradny R-R, apod.
Podnět může směřovat k vylepšení služby, vítáme všechny podněty o tom, co bychom mohli dělat jinak a lépe.
Vaše podněty, ocenění, připomínky a stížnosti můžete také poslat na email brno@rozkosbezrizika.cz
Podrobná pravidla pro podávání stížností, ocenění, podnětů a připomínek a další možnosti pro jejich podávání naleznete zde.